01 September, 2003

The Green Man/ICR - Collision/Autobahn/Wide Awake

artist: The Green Man & Cytech / The Green Man / ICR
title: Collision / Autobahn / Wide Awake
label: Basswerk
catalogue: BW019
format: 12" vinyl
date: 09/2003
country: Germany

info:
cytech & the green man come up with a hard and athmospheric amen-tune which makes you totally lose yourself in space when you hear it loud. while feb 21st was mainly arranged by tgm, their second coproduction is more based on a pure cytech-track with some additional sounds, melodies and reshaping by tgm at basswerks own studios. the two tracks on the flip both have some vibes of 80's sound inside: tgm's autobahn is a very pure and minimal 4step d&b track. it brings a lot of energy and sounds extremely fast, although it has exactly the same tempo as his recent other tracks. regardless of the techno influence, it is also electronic pop music, so if yello would still be doing music like stella in 85 today, this track could have probably fit into it. icr's track wide awake is also very electronic. icr runs his own internet dnb mag in hungary and recently ha d a release on breakbeat science's orgone label. its pure sequencer music done in propellerheads reason, but icr manages to bring in a musical touch as if doing a d&b remix of dead can dance.

tracklist:
A. The Green Man & Cytech - Collision
B1. The Green Man - Autobahn
B2. ICR - Wide Awake

A kiadó oldalán olvasható sztori szerint TGM és Cytech közös munkája akkor kezdődött, mikor a Zöld Ember rájött, hogy az ifjú hammi producer nála 10 évvel később, ugyanazon a napon, február 21-én született. Első közös munkájuk ennek nyomán a 'Feb 21st' lett, ami felkerült a Basswerk Sessions 2-re is, lemezen pedig a Combination-nél jelent meg. Ezt követte a Collosion, ami a kritikánk tárgyát képező lemez A oldalán terpeszkedik (valamint a második CD hetedik trackje). Az egyik legkevésébé "német hangzású" darab a kompilációról, persze az erőteljes és dinamikus amen alap mellé ezúttal is legegyszerűbben "trances"-ként aposztrofálható körítés társul. Talán a shaker lóg ki kicsit a hangképből, ez minden, amit objektíve kifogásolni lehet rajta, a többi - mint mindig - ízlés kérdése.
Az Autobahn épp úgy felfogható kísérletinek, mint tréfának - én mondjuk az "érdekes" jelzőt választanám. Hallhattunk már dnb-ben 4/4 doblüktetést mondjuk a kiállásban, vagy egy törés erejéig, de hogy végig ez határozzon meg egy darabot... érdekes gondolat. A dobok hangzása, és az egész hangulat-építkezés ettől függetlenül tipikusan TGM-es, nem elképzelhetetlen hát, hogy jó helyen elhelyezve kellemesen megkattan a közönség ettől a "jungle-gabbától".
És íme, a B oldal belső sávja, ICR harmadikként megjelenő zenéje, szorosan a két Orgone-os zene nyomában. Jól választottak a kölniek, a Wide Awake karakteres, és a szerzővel azonosítható, felismerhető hangzásjegyeket magán viselő darab. Jóval lágyabb, szelídebb, mint az amerikai kiadónál megjelent zenék, és tetten érhető benne ICR fogékonysága a germán dnb-soundra. Lágy alap, női hangfoszlány, a megszokott folyamatos építkezés, egymásra rétegződő, egymásba épülő finoman trace-es témák. Egyetlen szívfájdalmam a mastering: a szub gyakorlatilag hiányzik a zenéből, ami sokat ront azon esélyein, hogy egy bulin is helyt álljon. Értékelés: (4/5) ~ drumandbass.hu

A dupla CD-re tervezett 5 db 12 incses bakelit hosszúságú kiadványra a német TGM, azaz The Green Man nem sajnálta az anyagot. Az első 4-ből már kiderül, hogy a német dnb vonal kedvelőinek új korongra kell felkészülniük. Remek hangulatok sorjáznak, főleg páros leosztásban. Egyik oldal a partira éhes lábaknak, a másik a fáradt fejeknek. 4 TGM szám, egy Bassface Sascha, és a további előadók között a magyar ICR-t is üdvözölhetjük lemezestáskánkban. Ne emeljünk ki egy tracket sem, újabb megvásárlásra váró, kellemes kompiláció kerül augusztusban a polcokra. ~ Freee Magazin

No comments: